نوآوری در بسته بندی |نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول | توان صنعت

نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول


نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول ٬ غالباً افراد در هنگام خرید یک محصول،

بیشتر به خود کالا توجه نشان می‌دهند تا شکل و طرح بسته‌بندی آن؛ در واقع ما در ذهن‌مان بسته‌بندی و محصول مورد نظر را در دو بخش مجزا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کالا چیزی است که ما می‌خواهیم و به آن نیاز داریم؛ پس باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اما بسته‌بندی چیزی اضافه است که بی‌استفاده بوده و در نهایت هم دور انداخته می‌شود.

اما در ادامه این مطلب نوع جدید و هوشمندانه‌ای از بسته‌بندی‌های تجاری را به حضورتان معرفی می‌کنیم

که از طراحی خلاقانه و بدیع برخوردار بوده و به ما نشان می‌دهند که یک بسته‌بندی با طراحی خوب، علاوه بر اینکه تکمیل‌کننده محصولات مختلف است، با جلب توجه خریدار، تقاضا برای محصول را نیز به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول

طراحی مبتکرانه و پیشرو، فقط در مورد نحوه ارائه محصول یا کالاها نیست؛ بلکه به نوعی معرف کیفیت و ویژگی‌های محصولات نیز می‌باشد. ظروف عسلی که در ادامه خواهید دید نمونه‌ای قابل‌توجه در این زمینه هستند و محتویات خود را به بهترین شکل معرفی می‌کنند. این اشکال شش وجهی کاملاً بهینه طراحی شده‌اند. علاوه براین می‌توان این ظروف را به شکل یک کندوی زنبور عسل روی هم قرار داد که ایده‌ای خلاقانه برای ارائه این محصول در فروشگاه‌ها است. همین مسئله در مورد درب و قاشق مخصوص عسلی که در ظرف تعبیه شده نیز صدق می‌کند. طراحی این چنینی، تکمیل‌کننده محصول بوده و آن را در نزد مصرف‌کنندگان، دلپذیر و خوشایند می‌کند.

البته در مورد تعداد دیگری از بسته‌بندی‌ها باید گفت که نه تنها استفاده آسان مورد توجه طراح بوده، بلکه باب سلیقه مشتریان امروزی و البته مفید طراحی شده‌اند. به عنوان مثال بسته‌بندی هدفون به شکل نت، سبب شده که در همان نگاه اول این محصول تداعی‌کننده موسیقی باشد؛ یا شکل بسته‌بندی نان بویژه برای کودکان، جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود. در واقع همه چیز تنها در یک قالب خشک و قراردادی خلاصه نشده و جنبه‌های هنری و سرگرم‌کننده نیز به دیگر عناصر اضافه شده که طبیعتاً تأثیر ماندگارتری را در ذهن مصرف‌کنندگان بر جای می‌نهد.

بسته‌بندی نان به شکل کوتوله

نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول
نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول

کمدی از چای کیسه‌ای

نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول
نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول

نوآوری در طراحی بسته‌بندی محصول

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *